Overzicht lessen

  • Jun 21, 2018
  • superadmin

WOD (Workout of the day) Reguliere les

Workout of the day. Elke dag wordt de WOD getoond in je app, je hoeft alleen maar te klikken op de dag waar je geïnteresseerd in bent. Ons programma is ontworpen om kracht en conditie te verbeteren. De WOD kan altijd aangepast worden om de juiste uitdaging te vormen voor iedere atleet op elk niveau. De lessen bestaan uit 14 tot 18 personen. Rood gemarkeerd in het rooster/locatie: hal 6

U1 Powerlifting

Powerlifting concentreert op drie verschillende bewegingen/lifts: Squat, Benchpress en Deadlift.
En vormt daarmee een belangrijke basis binnen CrossFit. Wil jij sterker worden en een goede basis/fundering leggen voor vele oefeningen binnen CrossFit, schrijf je dan in voor deze lessen. Atleten van elk niveau zijn welkom. De lessen bestaan uit 10 personen. Donkerblauw gemarkeerd in het rooster/locatie: back hall 6

U1 Gewichtheffen

Dit is een gewichthef les die bestaat uit de snatch, clean & jerk, gericht op het leren van een goede en veilige techniek. Atleten van elk niveau zijn welkom. De lessen bestaan uit 10 personen. Oranje gemarkeerd in het rooster/locatie: back hall

U1 Lite

Een U1 Lite les heeft dezelfde ingrediënten als een reguliere WOD, maar zonder complexe bewegingen en zware gewichten. Deze lessen bevatten bijvoorbeeld geen vormen van gewichtheffen, geen muscle ups, geen pull ups, geen toes to bar, etc. Maar wel: lichaamsgewicht oefeningen en kettlebell en dumbell bewegingen.
Deze lessen zijn geschikt voor beginnende CrossFitters, voor CrossFitters die weer beginnen met CrossFit na een blessure, of vakantie periode, voor CrossFitters die niet van complexe bewegingen houden etc. of voor CrossFitters die na een paar weken intensieve trainingen een rustigere/herstel week inplannen. De lessen bestaan uit maximaal 12 personen.
(Licht)Paars gemarkeerd in het rooster/locatie: hal 4

U1 Strongman

Dit zijn lessen die gericht zijn op het opbouwen van functionele maar brute kracht. Korte, zware en explosieve bewegingen staan centraal. Denk hierbij aan het gebruik van kettlebells, zandzakken, sledges, yoke, atlas stenen, eigenlijk alle zware objecten die je van A naar B kan verplaatsen. De lessen bestaan uit maximaal 12 personen. Bruin gemarkeerd in het rooster/locatie: hal 4

Metcon Friday

Metabolische conditionering is een trainingsmethode waarbij  er op zeer hoge snelheid oefeningen worden uitgevoerd, die er op gericht zijn meer calorieën te verbranden tijdens de work-out. Dit betekent dat het langere work-outs zijn met ongecompliceerde bewegingen. Rood gemarkeerd in het rooster/locatie: hal 6

U1 Endurance (indoor & buiten)

Deze work-outs zijn gericht op het verbeteren van conditie en bestaan voornamelijk uit rennen, roeien en assault bike. Atleten van elk niveau zijn welkom. De lessen bestaan uit maximaal 18 personen. Geel gemarkeerd in het rooster/locatie: hal 4 (in de winter) en buiten (in de zomer)

Open gym

We bieden gelimiteerde ‘open gym’ uren voor atleten die graag willen werken aan kracht of vaardigheden. Er is geen coach aanwezig en er is een maximum van 6 atleten. Lichtblauw gemarkeerd in het rooster/locatie: back hall 6